Звіт з виховної роботи за 2013 рік.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтуються на нормативно – правову базу з питань виховної роботи, а саме Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини», «Основні орієнтири виховання …» та нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування.

Виховна робота педагогічного колективу була підпорядкована проблемній темі школи «Підвищення якості освіти через формування ключових компетентностей учнів в умовах модернізації навчально-виховного процесу». У минулому навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.

Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалися за основними напрямками:

- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення особистості до людей;
- ціннісне ставлення особистості до природи;
- ціннісне ставлення особистості до мистецтва;
- ціннісне ставлення особистості до праці;
- ціннісне ставлення особистості до себе.

В основу діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:

• створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;

• турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;

• естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;

•продовження спільної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;

• виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та воєнно-патріотичної роботи.

Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі в 2012-2013 навчальному році працювало 11 класних керівників, педагог-організатор, соціальний педагог, заступник директора з виховної роботи.

Національно-громадянське виховання у 2012-2013 навчальному році реалізовувалося через проведення таких заходів, як Шевченківські дні, години спілкування та виховні години за темами: «Вивчаємо Конституцію України» (9-10 класи), «Батьківщина в нас одна» (6-8 класи), «Ми діти твої, Україно!» (4-5 класи), «Ми маленькі українці» (1-3 класи); позакласні заходи: виготовлення «Голуба миру» до Дня миру (5-10 класи); конкурс малюнку «Козацькому роду нема переводу»; конкурс військово-патріотичної пісні (3-4 класи), конкурс інсценованої військово-патріотичної пісні (7 клас), участь в районному проекті «70 кроків до Перемоги».

До 1125 річчя Хрещення України-Русі Коваленко Ольга (10 клас) підготувала реферат про культурне значення Хрещення Русі, учні 1-6 класів взяли участь у Всеукраїнській олімпіаді «Юні знавці Біблії».

Не обійшли ми своєю увагою і урочисті заходи, присвячені ювілейним датам відомих видатних діячів України: 125-річчя від дня народження А.С.Макаренка, 75-річчя від дня народження В.Стуса, Т.Шевченка. Були проведені бесіди, виховні години, підготовлені презентації.

Одним з аспектів національно-громадянського виховання є прищеплення учням гордості за свою Батьківщину, любові до рідного краю, його традицій. Реалізація даного аспекту у 2012-2013 н.р. здійснювалась через проведення різноманітних екскурсій: до страусиної ферми в с. Високий, до музею природи, музею космонавтики, до музею бойової слави в с. Руська Лозова.

У рамках екологічного виховання у 2012-2013 н.р. відбулись трудові екологічні десанти з покращання та благоустрою прилеглої до школи території, місячники з благоустрою. Плідно працювали і старшокласники, приводячи до ладу пришкільну ділянку, сквер в центрі села, впорядковували могили загиблим воїнам, що визволяли наше село.

Відбулися класні години за темами «Екологічні проблеми сучасного людства», «Червона книга України». Як і кожного року учні взяли участь у Всеукраїнському природоохоронному конкурсі-акції «Збережемо первоцвіти», районному конкурсі «Годівничка». Учениця 11 класу Морочківська Ірина стала учасником екологічного форуму дітей та молоді України в м. Києві

Формування основ здорового способу життя здійснювалося через проведення різноманітних шкільних спортивних змагань, акції «Молодь проти наркоманії і СНІДу», тижня «Молодь обирає здоровий спосіб життя» у рамках яких відбулися тематичні бесіди, конкурс плакатів. Традиційно пройшли Дні здоров’я у вересні та травні минулого навчального року. Учениця 10 класу Коваленко Ольга та учениця 11 класу Ільченко Карина стали переможцями обласного конкурсу «Молодь за здоровий спосіб життя», учениця 10 класу Москалець Тетяна стала лауреатом районного конкурсу «Молодь за здоровий спосіб життя»

В школі проводились профілактичні заходи, спрямовані на попередження алкоголізму, наркоманії серед неповнолітніх.

За місцем проживання учнів проводилась антиалкогольна та антинаркотична інформаційно-освітня робота:

- тематичні батьківські збори щодо питання негативних та шкідливих звичок у дітей;

- відвідування сім’ї Мірошніченко Ольги (учениці 2 класу), що тимчасово перебуває в кризовому стані;

- відвідування сімей учнів пільгового контингенту за місцем мешкання з метою обстеження умов їх проживання, сімейного виховання;

Соціальним педагогом Єгоровою К.М. протягом 2013 року проведені заходи з метою виконання статті 56 Закону про освіту України та Державної програми «Репродуктивне здоров'я нації» на період до 2015 року:

· вивчення соціометричного статусу кожного учня школи з метою подальшої індивідуальної роботи;

· вивчення самооцінки, особливостей саморегуляції, емоційних особливостей кожного учня та рівень агресивності (методика Л.А.Радзіховського «Особливості саморегуляції», ДОН Збарського, проективні методики «Кактус», «Невідома тварина»);

· проведення батьківського лекторію «Виховання йде із сім’ї»

· проведення годин спілкування з учнями школи з питань пропаганди здорового способу життя, репродуктивного здоров’я:

Військово-патріотичний напрямок виховної роботи у 2012-2013 н.р. знайшов відображення у проведенні заходів, присвячених Дню визволення України (26 жовтня) від німецько-фашистських загарбників, Дню Перемоги (9 Травня) у Великій Вітчизняній війні, Дню захисника Вітчизни (23 лютого):

- конкурс військово- патріотичної пісні (3-4 класи);

- заходи «Пам’яті воїнів-інтернаціоналістів» (9-10 класи)

- конкурс малюнків «А ми з тобою війни не знаємо»;

- конкурс «Козацькі розваги»;

- взяли участь у 18 районній краєзнавчій конференції з доповіддю «Велика Вітчизняна війна в селі Черкаська Лозова у спогадах очевидців» (учениця 10 класу Гринченко А.) .6 грудня серед учнів 5-11 класів пройшов конкурс «Строю і пісні». Переможцями стали учні 11 класу, на ІІ місці – 7 клас, ІІІ місце – 9 клас.

12 грудня серед учнів Черкаськолозівської школи пройшли спортивні змагання в рамках проведення тижня військово-патріотичного виховання з нагоди Дня збройних сил України. Участь брали учні 8-11 класів. Вони показали свою майстерність в стройовій підготовці, в конкурсі на віджимання, під час конкурсу біг з перешкодами, а також в інших змаганнях де їм довелося продемонструвати свою витримку, маневреність, тактику і величезну жагу до перемоги. Журі визначило переможцями учнів 11 класу.

До святкування Перемоги у Великій Вітчизняній війні усі учні нашої школи взяли активну участь у проведенні сільських заходів: святковій ході, мітингу на честь Перемоги, конкурсі малюнків.

Профорієнтаційна робота побудована на тісному зв’язку школи з вищими навчальними та середніми спеціальними навчальними закладами Харківської області. Школа співпрацює з Харківським аеро-космічним університетом. В минулому році за програмами університету учні школи відвідували курси з математики, української мови, історії України. На базі школи систематично відбуваються зустрічі учнів випускних класів з представниками вищих навчальних закладів, технікумів та ліцеїв Харкова. У 2012-2013 н.р. відбулося 8 зустрічей учнів школи з представниками вищих та середніх навчальних закладів. Класними керівниками протягом 2012-2013 н.р. проводились виховні години за темами: «Я обираю професію», «Моя майбутня професія».

Велику допомогу класним керівникам у проведенні профорієнтаційної роботи надає соціальний педагог школи Єгорова К.М. Анкетування учнів, індивідуальні бесіди з ними, групова та індивідуальна робота на терміналі, виступи на класних батьківських зборах, консультації для батьків – все це сприяє визначенню учнів з майбутнім.

Постійний помічник у виборі професії не тільки для класного керівника, а й для кожного учня – шкільний бібліотекар Жук Л.Г.

Щороку готуються та поновлюються

· книжкові виставки «Куди піти вчитися»

· підбірка матеріалів «Ринок професій нашого міста»

· виставка «50 робочих професій».

Морально-правове виховання учнів школи реалізовувалося через проведення тижня правової освіти у жовтні 2012 року, Всеукраїнського тижня права у грудні 2012 року, місячників боротьби з наркоманією, алкоголізмом, тютюнопалінням, тижня історії та правознавства, конкурсу плакатів та малюнків «Права очима дітей», батьківських зборів, лекцій для батьків, тематичних виховних годин:

· «Права дитини» (1-4 класи),

· «Закон на сторожі прав дитини» (5-6 класи),

· «Проти насилля в сім’ї» (7-8 класи),

· «Стосунки між однокласниками в учнівському колективі» (9-10 класи).

У жовтні 2012 року проведений тиждень правових знань.

А в листопаді відбувся місячник правових знань. В ході місячника оформлювалися стенди, випускалися газети, в бібліотеці працювала виставка літератури з даної тематики. Учні 9-11 класів написали твори на правові теми. Також у 9 класі пройшов виховний захід «Дійові особи судочинства», конкурс плакатів «Спасибі – НІ».

24 листопада до Дня пам'яті жертв голодомору в нашій школі відбулась лінійка присвячена жертвам голодомору 1932-1933 років. Учні 9 та 11 класів підготували виступи. Вся школа вшанувала померлих хвилиною мовчання та поклали квіти до меморіалу жертвам голодомору.

З 28 по 30 листопада були проведені заходи до всесвітнього дня боротьби зі СНІДом. Учні 5-11 класів брали участь у конкурсі малюнків «Снід – чума ХХІ ст.». У 10 класі провели тренінг на тему «Зупинимо СНІД»; в 11 класі – усний журнал «Життя в наших руках»; в 7 та 9 класі виховна година «Знати для того щоб жити»; у 8 класі – лекція «СНІД – чума ХХІст.».

В школі постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів поваги до Конституції України, символів держави. У кожному класі створені куточки державної символіки, проводяться щотижневі лінійки, на яких звучить Гімн України.

У школі постійно ведеться робота з попередження расизму та ксенофобії, виховання толерантного відношення до людей. Протягом року педагогом-організатором Запрягайло Т.М. проведено 9 засідань Ради профілактики, під час яких проводились бесіди правової тематики. На засіданнях Ради розглядались випадки порушення поведінки учнями, схильними до порушень дисципліни, пропусків занять без поважних причин.

Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють всю виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та їх батьками за місцем мешкання, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, залучають до роботи у класі та в школі. Результатом проведеної роботи є відсутність учнів на внутрішкільному обліку

На обліку в ВКМСД учнів школи немає. На обліку у ССД перебуває дитина, що опинилися в складних життєвих обставинах – Мірошніченко Ольга 2 клас.

Кропітку роботу з учнями з попередження правопорушень, пропусків занять без поважних причин, порушень дисципліни проводили класні керівники.

Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на засіданнях педради, нарадах при директорі, засіданнях МО класних керівників:

Впровадження естетичного виховання, культури, емоційного сприйняття навколишнього світу, самосвідомості та естетичного смаку в музиці, кіно, архітектурі, побуті учнів наполегливо проводили класні керівники, вчителі, адміністрація школи.

Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в проведенні школою таких заходів: свято Першого дзвоника, День Учителя, День Святого Миколая, Новорічні свята, «Поговорим о любви» на День Святого Валентина (11 клас), Свято зустрічі птахів, Свято День Землі, свято Останнього дзвоника.

Родинно-сімейне виховання протягом 2012-2013 н.р. здійснювалось через систему заходів, спрямованих на виховання поваги до родини, турботливого ставлення до рідних, близьких, прищеплення традиційних сімейних цінностей.

Протягом навчального року в 1-11 класах проводилася робота з цього

напрямку:

· батьківські збори в 1-11 класах за результатами навчальної та виховної роботи за чверть;

· загальношкільні батьківські збори з питань підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання, державної підсумкової атестації.

Більше уваги приділялося правовій освіті батьків. На класних батьківських зборах проводилися бесіди, робилися класними керівниками доповіді, здійснювалося анкетування.

Організація дитячого самоврядування в школі у 2012-2013 навчальному році проводилась відповідно до нормативно-правової бази, зазначеної в державних документах, згідно з планом роботи навчального закладу.

Шкільна організація «Пролісок» працювала з новим лідером Міняйленко Катериною, ученицею 8 класу. Це певним чином вплинуло на організацію самоврядування в школі. Разом зі звичайною роботою по реалізації основних завдань самоврядування, пошуком та розвитком творчих особистостей, виникла необхідність створення сприятливих умов для плідної роботи нової команди. Для цього було прийняте рішення про проведення засідань командирів класів щотижня, на яких діти отримували необхідні знання, уміння та навички лідера колективу.

Протягом року, кожного тижня проводились тематичні та робочі лінійки, які були спрямовані на формування свідомої поведінки школярів, профілактику наркоманії, алкоголізму та тютюнопаління, запобігання нещасних випадків та попередження правопорушень, а також присвячувалися визначним подіям в житті суспільства.

Приділялося багато уваги організації дозвілля та відпочинку школярів у позаурочний час. При школі працюють гуртки: військово-патріотичний (керівник Єгорова К.М.), декоративно-прикладного мистецтва «Умілі руки» (керівник Юрченко Г.А.), від БДЮТу працює драматичний «Юний актор» (керівник Коваль О.М.) та еколого-натуралістичний (керівник Запрягайло Т.М.), від федерації слов’янської боротьби гурток «Джиу-джицу».

Дитяче самоврядування було ініціатором та організатором проведення благодійних акцій, метою яких було надання матеріальної допомоги дітям та сім’ям, які опинилися у скрутному становищі.

Проаналізувавши роботу дитячої організації «Пролісок» за 2012-2013 навчальний рік, можна визначити коло питань, над якими необхідно працювати у 2013-2014 навчальному році:

1. Удосконалення волонтерського руху для співпраці з ветеранською організацією села;

2. Впровадження рейтингової оцінки діяльності учнівського колективу.

3. Пошук нових цікавих форм проведення виховних заходів.

4. Активізація діяльності школи «Лідер».

На підставі вище вказаного

НАКАЗУЮ

1.Класним керівникам 1-11 класів

1.1. Посилити виконавську дисципліну;

1.2. Залучати дітей до участі у гуртках, секціях, факультативах;

1.3. Активно залучати учнів до участі в шкільних, районних, обласних та всеукраїнських конкурсах;

1.4. Продовжити роботу з моніторингу динаміки навчальних, творчих, спортивних, індивідуальних досягнень учнів школи через створення і поновлення їхніх особистих порт фоліо, поновлення банку даних про обдарованих дітей.

2. Заступнику директора з виховної роботи Бучель С.В.

2.1. Продовжити співпрацю з БДЮТ, сільським клубом, районними службами, вищими навчальними закладами, шкільною радою з метою формування морально-духовної життєво компетентної особистості учнів.

3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою

Директор школи Т.О.Корінь

Кiлькiсть переглядiв: 1401